طبق جدول عوارض گمرکی بسته های ارسالی خارجه ، هزینه گمرکی که اداره پست دریافت خواهد کرد متفاوت بوده و حتی در بعضی مواقع هزینه گمرک به کالا تعلق نخواهد گرفت. اما در اجناسی که دارای هزینه گمرک شوند برای کالاهایی همچون گوشی های موبایل، تبلت ها و گجت های هوشمند تقریبا و به صورت میانگین حدود 20 تا 90 هزار تومان خواهد بود که بایستی هنگام تحویل مرسوله به مامور پست داده شود، دقت کنید که این قیمت بصورت میانگین ذکر شده و همینطور که گفته شد در بعضی مواقع هزینه ای دریافت نشده و در بعضی مواقع نیز بیش از قیمت ذکر شده دریافت شده. این تفاوت قیمت ها در شهر های مختلف متفاوت دیده شده.(برای بسته های زیر یک میلیون معمولا بیشتر از 25 هزار تومان دریافت نمیگردد)

در صورتیکه اداره پست شهر مقصد (آدرس مشتری) درخواستی بیش از حد معقول برای ورود کالا از مشتری درخواست کند ، مسئولیت این موضوع متوجه فروشگاه نخواهد بود.

نکته: بر روی تمامی بسته های پستی ارسالی (اعم از گوشی ها، تبلت ها و لوازم جانبی ها) قیمت متناسب با ارزش کالا تا سقف 90 دلار درج خواهد شد.

برای دیدن جدول تعرفه هزینه های گمرک اینجا کلیک کنید.

برای لوازم جانبی‌ها و قطعات و دیگر کالاهای کوچک هزینه پست پیشتاز داخلی (از تهران تا آدرس دقیق دریافت کننده) و هزینه گمرکی مجموعا حدود بر 15 الی 30 هزار تومان می باشد، صرفا بر عهده مشتری خواهد بود.

 

ریجستری تلفن همراه

ریجسری های تلفن همراه در جهت حذف کالای قاچاق و حمایت از تولید کنندگان داخلی ایجاد شده است در حالی که تمامی کالا های موجود در ایران شاپیفای از مبانی رسمی و گمرک فرودگاه امام وارد کشور می گردند و عوارض آن طبق قوانین گمرکی توسط خریدار محترم به مامور پست پرداخت میگردد . بنابر این هیچ گونه نگرانی در جهت غیر فعال شدن گوشی وجود ندارد.

اما با توجه به حجم ورودی گوشی تلفن همراه به کشور و عدم توانایی گمرک در پاسخگویی به همه بسته های پستی در مواقع نادری پس از وارد کردن سیم کارت اخطار عدم ثبت دریافت کرده اند در این مواقع خریدار موظف به نگهداری رسید پته گمرکی و مشمبا حاوی بارکد پستی می باشد و در صورت خودداری تحویل مامور پست به گیرنده حدالمقدور نگهداری عکس اسکن یا تصویر رسید ضروری می باشد (نمونه پته و رسید گمرکی)

 

پس از اینکه درج سیمکارت و دریافت پیامک عدم ثبت ما این اطمینان را به شما می دهیم جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد شما می توانید با مراجعه به سامانه همتا  اقدام به ثبت تلفن همراه خود نمایید (لازم به توضیح است که 99 در صد تلفن های همراه در همان بدو ورود درگمرک ریجستر می گردند ونیازی به طی این مراحل نیست ) برای دریافت راهنمایی های لازم درجهت ثبت گوشی می توانید با مقاله زیر مشکل خود را حل کنید.

 

آموزش ریجستری :

  •  پس از ورود به سامانه همتا چنانچه قبلا در این سامانه ثبت نام نکرده اید در قسمت  A مثل تصویر بالا گزینه ثبت نام را بزنید. اگر چنان چه قبلا ثبت نام نموده اید نیاز به این کار نیست و با نام کاربری و رمز عبور به نام خود وارد سامانه بشوید.

  • پس از انتخاب گزینه ثبت نام سامانه از شما میخواهد که شماره تلفن همراه خود را درج کنید(لطفا توجه کنید شماره موبایلی که وارد می کنید حتما باید به نام خود خریدار و کسی که نام او بر روی بسته درج شده باید باشد و حتما بر روی گوشی خریداری شده فعال باشد . اگر چنانچه سیم کارت به نام خریدار وجود ندارد تهیه سیم کارت ضروری است)

  • پس از درج شماره موبایل یک رمز عبور برای شماره پیامک می گردد مطابق B در تصویر زیر رمز عبور را وارد کنید

  • پس از درج رمز عبور پیامک شده به صفحه ثبت اطلاعات شخصی هدایت خواید شد که اطلاعات شخصی از جمله کد ملی و نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد و آدرس ایمیل و رمز عبور انتخابی و… باید تکمیل گردد رمز عبور انتخابی دلخواه بوده و ربطی به پیامک ارسال شده از سامانه همتا نخواهد داشت(لطفا توجه فرمایید ضروری است مشخصات ثبت شده حتما به نام شخصی باشد که نام و نام خانوادگی آن بر روی بسته پستی ثبت گردیده است)

  • پس از طی مراحل فوق ثبت نام در سامانه تکمیل شده است و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود به سامانه همتا وارد شوید(اگر رمز عبور شما کار نکرد می توانید از قسمت بازیابی دوباره رمز عبور دریافت کنید . توجه کنید در قسمت بازیابی حتما با استفاده از تلفن همراه رمز عبور را بازیابی کنید)

پس از ورود به سامانه همتا طبق دستور العمل زیر اقدام به ثبت شناسه تلفن همراه بکنید:

  1. گزینه ثبت اطلاعات مسافری را انتخاب کنید

  2. گزینه ایجاد را انتخاب کنید به صفحه زیر هدایت خواهید شد

  3. شرایط و مقررات را مطالعه و تیک گزینه مطالب را مطالعه کرده و قبول دارم را بزنید.

  4. سپس تیک گزینه شناسه پرداخت ندارم رابزنید

  5. در قسمت شماره گذرنامه کدرهگیری پستی خود را بدون حروف انگلیسی واردکنید(برای مثال اگر کد رهگیری مرسوله شما RF12345678SG  بوده بدون حروف انگلیسی و به صورت 12345678 وارد کنید)

  6. نام گمرک ورود را فرودگاه امام خمینی قرار بدهید

  7. در این قسمت اقدام به وارد کردن شناسه گوشی خود بکنید برای به دست آوردن این شناسه از تلفن همراه خود اقدام به شماره گیری #06#* بکنید.
  8. چنانچه گوشی شما دو سیم کارته می باشد این گزینه را وارد کرده و اقدام به وارد کردن شناسه سیمکارت دوم گوشی خود بکنید

  9. در این قسمت اقدام به بارگذاری رسید و پته گمرکی بکنید(نمونه رسید در ابتدا این مقاله قرار داده شده است. بر روی این رسید حتما مهر قرمز گمرک می باشد .لطفا حتما توجه کنید وجود این رسید ضروری می باشد و حتما بر روی بسته از طرف گمرک قرار داده خواهد شد چنانچه مامور پست از تحویل آن خودداری به عمل آورد حدالمقدور عکس واضح از تمامی قسمت برگه تهیه کنید)

  10. در این قسمت اقدام به شرح کالا با توجه به نکات زیر بکنید.    1)حتما ذکر شود که کالا به صورت پستی از خارج کشور ارسال شده و تمام حقوقی ورودی به مامور پست پرداخت گردیده است      2)حتما کد رهگیری مرسوله به صورت کامل ذکر گردد

  11. کد کپچا را وارد بکنید

  12. گزینه ثبت درخواست را بزنید

پس از ثبت شناسه تلفن همراه برای بررسی ارسال خواهد شد که پس از تایید کد فعالسازی برایتان ارسال می گردد که به وسیله آن می توانید از طریق سامانه اقدام به ثبت بکنید.

نکته:توجه فرمایید اطلاعات و شماره وارد شده باید حتما به نام خود شخصی باشد که نام او بر روی بسته درج شده است

نکته : لطفا توجه فرمایید شماره تلفن وارد شده باید به نام شخصی که نام آن بر روی پته گمرکی است باشد

نکته: مدت زمان بررسی 20 الی 30 روز از طرف سامانه همتا خواهد بود .چنانچه در مهلت مقرر هنوز تایید از سامانه همتا دریافت نکردید جای نگرانی نیست و پس از چند ساعت از قطع گوشی دوباره متصل می گردد می توانید برای تسریع پس از قطع گوش با شماره تلفن 096366 تماس حاصل نموده و پس از شرح واقعه اقدام به تسریع در فعالسازی از لیست بلاک کنید.

 

این آموزش فقط مختص گوشی هایی بوده که به صورت پستی و قانونی به قلمرو گمرک جمهوری اسلامی ایران می شوند و در سایر روش های ورود کارایی نخواهد داشت . همانطور که در ابتدا گفته شد 99 درصد گوشی هایی که به روش پستی وارد گمرک میشوند در همان بدو ورود ریجستر می گردند و نیاز به طی این مراحل نیست ولی در یک در صد موارد دیده شده بنا به اشتباه مامور گمرک یا نبود اطلاعات کافی بر روی بسته ریجستر نمی گردند که از این طریق قابل حل است. همه هموطنانی که از این طریق اقدام به دریافت گوشی کرده اند می توانند اقدام به فعالسازی کنند و فقط مختص مشتریان ایران شاپیفای نیست.

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است